Hej Hans Jeg har tidligere forklaret dig, at du har leveret produktet tilbage I forringet stand, idet du leverede maskinen tilbage uden den originalsoftware der lå på maskinen, hvorfor der skulle en geninstallation til for at det produkt du leverede tilbage er muligt at gensælge, - du er blevet debiteret for forbrugt tid for dette arbejde. Skulle du ikke kunne acceptere dette, må jeg henvise til Forbrugerstyrelsen, og så må vi tage den derfra. Med venlig hilsen IT Online A/S Morten Torup -----Oprindelig meddelelse----- Fra: Hans Schou [mailto:chlor@schou.dk] Sendt: 26. april 2006 08:47 Til: Morten Torup Emne: Re: SV: Returneringsgebyr? Hej Morten I min oprindelige mail skrev jeg til dig og spurgte til hvilken lovgivning eller andre kilder du ville bruge til at redegøre for "returneringsgebyr". Nu introducere du begrebet "Geninstalation af basissoftware", hvilket jeg hverken kan finde i dansk lovgivning, danske klagesager eller Jeres egne forretningsbetingelser. Et gebyr i forbindelse med fortrydelsesretten, der ikke blevet mig oplyst inden købet, er ulovligt. vh/hans > Hej Hans > > Det kan du have ret i, og det er faktisk også en "fejl" i teksten, som vor > administration i Sverige desværre har burgt. > Grunden hertil er at det er en standardtekst i vort adm. System der er > brugt, men som du også vil se, så står der øverst på kreditnotaen at pos. > 20 dækker over Geninstalation af basissoftware. > > Altså er der på kreditnotaen angivet præcist hvad der betales for. > > Med venlig hilsen > IT Online A/S > Morten Torup > > > > > -----Oprindelig meddelelse----- > Fra: Hans Schou [mailto:chlor@schou.dk] > Sendt: 25. april 2006 00:38 > Til: Sales DK > Emne: Returneringsgebyr? > > Hej Morten > > Jeg har nu modtaget en del af det jeg har tilgode i forbindelse med min > fortrydelsesret. > > I den vedlagte kreditnota er der fratrukket et gebyr der er benævnt > "Returneringsgebyr". > > Nu har jeg været samtlige love igennem der handler om fjernsalg, og kan > ikke her finde begrebet "returneringsgebyr". > > Jeg har også gennemgået de klagesager som Forbrugerstyrelsen har afgjort > vedrørende fjernsalg, og kan heller ikke her finde begrebet > "returneringsgebyr". > > Til sidst har jeg gennemgået Jeres forretningsbetingelser og kan heller > ikke her finde begrebet "returneringsgebyr". > > Du bedes venligst redegøre for brugen af begrebet "returneringsgebyr", da > der ellers vil være om ulovlig opkrævning af gebyr i forbindelse med > fortrydelsesretten. > > vh/hans > >