Hej Hans Jeg henviser til min seneste mail, og så må vi tage sagen gennem Forbrugerstyrelsen. Med venlig hilsen IT Online A/S Morten Torup -----Oprindelig meddelelse----- Fra: Hans Schou [mailto:chlor@schou.dk] Sendt: 27. april 2006 10:14 Til: Morten Torup Emne: Re: SV: SV: Returneringsgebyr? Hej Morten Da jeg ikke har modtaget noget dokument, som beviser, at I har ret til at opkræve gebyeret, skal jeg hermed bede jer tilbageføre det resterende beløb. Der må jo eksisterer et dokument, da det ellers ville være en ulovlig opkrævning. /hans > Hej Hans > Jeg har tidligere forklaret dig, at du har leveret produktet tilbage I > forringet stand, idet du leverede maskinen tilbage uden den > originalsoftware der lå på maskinen, hvorfor der skulle en geninstallation > til for at det produkt du leverede tilbage er muligt at gensælge, - du er > blevet debiteret for forbrugt tid for dette arbejde. > Skulle du ikke kunne acceptere dette, må jeg henvise til > Forbrugerstyrelsen, og så må vi tage den derfra. > > Med venlig hilsen > IT Online A/S > Morten Torup > > -----Oprindelig meddelelse----- > Fra: Hans Schou [mailto:chlor@schou.dk] > Sendt: 26. april 2006 08:47 > Til: Morten Torup > Emne: Re: SV: Returneringsgebyr? > > Hej Morten > > I min oprindelige mail skrev jeg til dig og spurgte til hvilken lovgivning > eller andre kilder du ville bruge til at redegøre for "returneringsgebyr". > Nu introducere du begrebet "Geninstalation af basissoftware", hvilket jeg > hverken kan finde i dansk lovgivning, danske klagesager eller Jeres egne > forretningsbetingelser. > > Et gebyr i forbindelse med fortrydelsesretten, der ikke blevet mig oplyst > inden købet, er ulovligt. > > vh/hans > >> Hej Hans >> >> Det kan du have ret i, og det er faktisk også en "fejl" i teksten, som >> vor >> administration i Sverige desværre har burgt. >> Grunden hertil er at det er en standardtekst i vort adm. System der er >> brugt, men som du også vil se, så står der øverst på kreditnotaen at >> pos. >> 20 dækker over Geninstalation af basissoftware. >> >> Altså er der på kreditnotaen angivet præcist hvad der betales for. >> >> Med venlig hilsen >> IT Online A/S >> Morten Torup >> >> >> >> >> -----Oprindelig meddelelse----- >> Fra: Hans Schou [mailto:chlor@schou.dk] >> Sendt: 25. april 2006 00:38 >> Til: Sales DK >> Emne: Returneringsgebyr? >> >> Hej Morten >> >> Jeg har nu modtaget en del af det jeg har tilgode i forbindelse med min >> fortrydelsesret. >> >> I den vedlagte kreditnota er der fratrukket et gebyr der er benævnt >> "Returneringsgebyr". >> >> Nu har jeg været samtlige love igennem der handler om fjernsalg, og kan >> ikke her finde begrebet "returneringsgebyr". >> >> Jeg har også gennemgået de klagesager som Forbrugerstyrelsen har afgjort >> vedrørende fjernsalg, og kan heller ikke her finde begrebet >> "returneringsgebyr". >> >> Til sidst har jeg gennemgået Jeres forretningsbetingelser og kan heller >> ikke her finde begrebet "returneringsgebyr". >> >> Du bedes venligst redegøre for brugen af begrebet "returneringsgebyr", >> da >> der ellers vil være om ulovlig opkrævning af gebyr i forbindelse med >> fortrydelsesretten. >> >> vh/hans >> >> > >