IT-valgmøde

Fra SslugWiki, den frie encyklopædi

I forbindelse med afholdelse af IT-valgmøde (ITVM) er der en del ting der skal gøres.

Datoen for næste folketingsvalg er pt ikke kendt, men når vi kender ValgDagen forkorter vi den til VD. Eksempelvis regnes dagen før valget ud ved VD-1. Der skal gå mindst 21 dage fra der udskrives valg til VD. Ved de sidste valg har der været præcis 21 dage, så det regnes for sandsynligt at det også bliver sådan næste gang.

I det øjeblik der udskrives valg, sletter politikerne alt hvad der står i deres kalendere, for at gøre plads til valgmøder. Det er sværest at få de mest højprofilerede politikere tæt på VD, så det gælder om at få afholdt mødet en uge efter udskrivning af valg == VD-14. Vi skal så være klar med en dato for ITVM indenfor et døgn.

Indholdsfortegnelse

Panelet 2007

  1. Det Konservative Folkeparti, Claus Christensen
  2. Enhedslisten, Per Clausen
  3. Socialdemokraterne, Sophie Hæstorp Andersen
  4. Venstre, Bent Soelberg
  5. Ny Alliance, Camilla Bartholdy
  6. Det Radikale Venstre, Morten Helveg Petersen
  7. Socialistisk Folkeparti, Morten Høybye Frederiksen
  8. Dansk Folkeparti (Peter Skaarup)

Kalender

Kalender for de næste 3 uger.

  • 2007-10-24 Valg udskrevet
  • 2007-10-24 HS har skrevet til ITU, bookning af lokale
  • 2007-10-25 Vent svar om lokale.
  • 2007-10-26 Lokale bekræftet. Send indbydelser ud.
  • 2007-10-31 Afholdelse af IT-Valgmøde på itu.dk
  • 2007-11-13 Folketingsvalg

Generel kalender

  • VD-21: Kontakt lokaleadministrator (itu) og book lokalet. Gennemgå og tilret alle invitationer der skal sendes ud.
  • VD-21: Udsend pressemeddelelse om, at vi afholder valgmøde. Tid og sted vil komme senere.
  • Når lokale er bekræftet: Udsend pressemeddelelse om valgmøde med tid og sted.
  • Udsend invitationer til politikere, publikum og pressen.
  • Følg op på invitationerne til politikere telefonisk.
  • Når mindst 3 politikere har givet OK: Udsend pressemeddelelse om valgmøde med tid, sted og politikere.
  • Test computerprogrammer til støtte for mødet: tidsmåling, ValgApp, streaming.
  • VD-14: Afhold ITVM.

Afholdelse af valgmøde

Varighed 3 timer, fra 18:00 til 21:00. Politikerne placeres på en lang række med mikrofoner foran. Helst en mikrofon pr. politiker. En mikrofon til ordstyrer. En fladskærm pr. to politikere så de kan se det næste spørgsmål.

Tidsmåling bruges til at holde styr på hvilken politiker der taler mest, så alle har mulighed for at komme til at tale lige meget.

Vælgerne kan stille spørgsmål til politikerne ved hjælp af ValgApp. Vælgerne kan se de andre spørgsmål der er stillet, og kan stemme spørgsmålene op og ned med + og -.

Dagsorden

Ved at holde mødet på 2 3 timer kan vi springe pausen over.

Er der en med kendskab til det nye program der vil sætte det ind?

  • 18:00 Ordstyrer byder velkommen og forklare reglerne
    • Tidtager
    • Spørgsmålsprogram
  • 18:10 Hver politiker giver en præsentation af 2min varighed.
  • 18:30 Spørgsmål fra vælgerne
  • 19:40 10 min pause
  • 19:50 Spørgsmål fra vælgerne
  • 21:00 Slut

Roller under mødet

Nogle roller er flere personer.

  • Ordstyrer
  • Tidsmåler
  • Spørgsmålsredaktør
  • Kameramand
  • Audiomand

Opgaver

Mødelokale

Vi har pt. lovning på stort mødelokale hos http://itu.dk/ hvor Annette Larsen (ala¤itu.dk) er vores kontaktperson. Af faciliteter er der mikrofoner og internetforbindelse.

Det skal undersøges om der er trådløs forbindelse til vælgerne, ellers skal vi have access points med.

IT-Universitetet i København 
Rued Langgaards Vej 7
2300 København S
7218 5000

Talforklaring

Ud for hver opgave angives et tal for hvor langt opgaven er.

  • 0.0 Der er ikke startet på denne opgave
  • 0.5 Opgave halvt færdig
  • 1.0 Opgave færdig
  • 1.1 Der er rettet mere på denne op gave

E-mail adresser

Partier

Kun partier der allerede er i folketinget bliver inviteret.

christiansborg@enhedslisten.dk, sf@sf.dk, international@partikontoret.dk, radikale@radikale.dk, nyalliance@nyalliance.dk, venstre@venstre.dk, info@konservative.dk, df@ft.dk,

Pressen

ritzau@ritzau.dk, cw@cw.dk, redaktion@version2.dk, kontakt@mediaprovider.dk,

Vælgerne

announce@sslug.dk, medlemmer@itpol.dk, announce@opensource.dk, Prosa SAMdata

Risk

Katastrofer kan opstå og nogle af dem kan forudses. Vi skal have en miniplan for hvad vi gør i de situationer.

  • Mangler lokale. Spørg Diku, HCØ, DKUUG
  • Mangler mikrofoner. Spørg Universitetsradioen, DIKU Revy eller Jørgen Elgaard Larsen.
  • Mangler internetforbindelse.

Rejseplanen

Forbindelse til rejseplanen kan designes med: Download din egen rejseplan i mini-udgave

<form style="display:inline;" action="http://www.rejseplanen.dk/bin/query.exe/mn?externalCall=yes" name="form_06504100145522192254341680096261105" method="post" target="_blank"> <input type="hidden" name="queryPageDisplayed" value="yes"> <input type="hidden" name="ST" value="255"> <input type="hidden" name="ZID" value="A=2@O=Rued Langgaards Vej 7, 2300 København S, København@X=12591253@Y=55660208@U=103@L=901016005@a=144@B=1@" /> <input type="image" name="start" src="http://www.rejseplanen.dk/img/microsites/rp4.0/button_search_arrow.gif" title="Søg" /><input type="hidden" name="start" value="Søg" /> </form>

Personlige værktøjer